חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעקבות המצב: בנק ישראל מאריך את מתווה דחיית ההלוואות עד סוף השנה

מדובר במתווה המאפשר דחייה של הלוואות ומשכנתאות ללא ריבית ועמלות • בנק ישראל: נכון לאוגוסט נדחו במצטבר כ-460 אלף הלוואות בסכום כולל של כ-9 מיליארד שקל • 73% מההלוואות שנדחו היו של משקי הבית • המתווה פונה לאוכלוסיית המפונים בצפון ובדרום, משרתי המילואים, בעלי קרבה ראשונה לנפגעי המלחמה ולחטופים

מפונים בבתי מלון בים המלח | צילום: יוסי זמיר/פלאש 90

בנק ישראל מאריך את מתווה הסיוע של הבנקים בעקבות המלחמה עד סוף דצמבר 2024. המתווה שהיה אמור להסתיים בסוף ספטמבר מאפשר ללקוחות הבנקים שנפגעו באופן ישיר מנזקי המלחמה לדחות ללא חיוב בריבית ובעמלות את תשלומי ההלוואות והמשכנתאות.

בבנק ישראל דיווחו כי נכון לסוף אוגוסט נדחו, במצטבר כ- 460 אלף הלוואות, בסכום כולל של כ-9 מיליארד שקל.  כ-40% מהסכומים שנדחו התבצעו בקרב משקי הבית והיתר בקרב המגזר העסקי, כאשר כ-73% מההלוואות שנדחו היו עבור מגזר משקי הבית.

המתווה פונה לאוכלוסייה שמתגוררת בטווח של עד 30 ק”מ מרצועת עזה או אוכלוסייה שפונתה מביתה על ידי המדינה. בנוסף ההטבות חלות גם על משרתי המילואים ומגויסי צו 8, חיילי מילואים שאושפזו, חשבונות של חטופים או נעדרים, אוכלוסייה שהיא בעלת קרבה ראשונה להרוגי המלחמה או לחטופים, נפגעי מסיבת הנובה.

המתווה למעשה מעניק את היכולת לדחות את תשלומי ההלוואות והמשכנתאות עם פטור מתשלום ריבית ועמלות בניהול השוטף של חשבונות העו”ש. הפיקוח על הבנקים מבהיר, “כי טרם קבלת החלטה על דחיית תשלומים נוספת בהתאם לתנאי המתווה המעודכן, ובפרט עבור לקוחות שכבר ביצעו דחיית תשלומים לתקופה ארוכה, יש לבחון היטב את הצורך בדחייה נוספת ואת מכלול השלכותיה, לרבות המחיר הכלכלי הכולל שלה”.

מבחינת ההטבות שמעניק המתווה במסגרת הארכה מציינים בבנק ישראל כי לקוח שכבר ביצע דחיית תשלומים בפועל במהלך המתווה יהיה זכאי לדחייה של שלושה חודשים נוספים, בכפוף להגשת בקשה, ובלבד שתקופת דחיית התשלומים במסגרת המתווה לא תעלה על 9 חודשים במצטבר. דחיית תשלומים לתקופה של עד 12 חודשים תהיה אפשרית לאוכלוסייה שמתגוררת או בעלת עסק באחד מהיישובים בצפון ולחיילי מילואים הנמצאים בשירות מילואים פעיל בתקופת המתווה המעודכן. המתווה מתייחס להלוואות, משכנתאות ואשראי עסקי של עד 2 מיליון שקל.

מבנק ישראל נמסר כי ניתן להגיש בקשה להיכלל במתווה המוארך בין ה-1 באוקטובר עד 31 בדצמבר.  בנק ישראל הודיע לראשונה על המתווה להקלה על נטל האשראי והעמלות כשבוע אחרי פרוץ המלחמה, אחרי מספר שבועות בעקבות פינוי תושבי הצפון הורחב המתווה ונכללו בו גם תושבי הצפון, בשל הימשכות המלחמה המתווה הוארך שוב ושוב וכעת כאמור הוא ממשיך עד סוף 2024.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן