חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אחרי מודי’ס – גם S&P מורידה את דירוג האשראי של ישראל

סוכנות הדירוג S&P הודיעה על הפחתת דירוג האשראי של ישראל מדרגה A+ ל-A, בעקבות הסלמת הלחימה עם חיזבאללה • התחזית נותרה שלילית, והצמיחה הכלכלית צפויה להיות 0% בשנת 2024 עם גידול בגירעון הפיסקלי, לפי הסוכנות

S&P global ratings | צילום: שאטרסטוק

סוכנות הדירוג S&P הודיעה הלילה (רביעי) על הפחתת דירוג האשראי של מדינת ישראל בדרגה אחת, מעתה A+ ל-A. זוהי ההורדה השנייה שמבצעת S&P מאז תחילת המלחמה, והתחזית לדירוג נותרה שלילית, מה שעשוי להעיד על סיכון להורדה נוספת בעתיד הקרוב.

הסוכנות מציינת כי יש סבירות גוברת שהסכסוך עם חיזבאללה, על רקע ההסלמה האחרונה, יתמשך ויתעצם, דבר שמסכן את הביטחון של ישראל. S&P מעריכה כי הלחימה בעזה וההסלמות בגבול הצפון, כולל אפשרות למבצע קרקעי, עשויות להימשך גם בשנת 2025, מה שיגדיל את הסיכונים בפני המדינה.

בנוסף, S&P ציפתה להתאוששות כלכלית מאוחרת, ועדכנה את תחזיות הצמיחה הריאלית ל-0% בשנת 2024 ו-2.2% בשנת 2025. השינויים צפויים להוביל להתרחבות הגירעון הפיסקלי בטווח הקצר והבינוני, בשל עלייה צפויה בהוצאות הביטחוניות.

באפריל האחרון S&P הפחיתה את דירוג האשראי של ישראל מ-AA- ל-A+. ההורדה האחרונה מצטרפת לדירוג של מודי’ס, שרק לפני מספר ימים העניקה לישראל דירוג Baa1, כאשר היא עשתה זאת בהורדה חדה של שתי דרגות.

חברת מוד׳יס הורידה את דירוג האשראי של ישראל בשתי דרגות

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן