חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הלמ”ס: סקר המגזר העסקי מצביע על התאוששות חדה בדרום ומצב שלילי בצפון

נתוני הסקר: מאזן הנטו של עסקים במחוז הדרום התאושש בחדות בחודש ספטמבר לעומת זאת, מאזן הנטו לעסקים במחוז הצפון נמוך משמעותית מרמתו ערב המלחמה בספטמבר 2023 • לעומת הדרום, יותר בעלי חברות בצפון דיווחו על הערכה שלילית של מצב החברות בעיקר מכיוון שבצפון יש יותר עסקים בענפי האירוח והאוכל שנפגעו במלחמה

מאפיית תושה שנסגרה בשל המלחמה | צילום באדיבות העסק

מאזני הנטו של המגזר העסקי על מצבן הכלכלי של החברות חיוביים בכל הענפים בחודש ספטמבר, כך על פי נתוני הלמ”ס המתפרסמים היום (שני). מדובר בסקר מגמות בעסקים כאשר האומדן העיקרי בסקר הוא מאזן נטו, כלומר ההפרש המשוקלל בין אחוז מנהלי החברות שדיווחו על הערכה חיובית במצב החברה לבין אחוז מנהלי החברות שדיווחו על הערכה שלילית במצב החברה. על פי נתוני הלמ”ס מאזני הנטו בחודש ספטמבר חיוביים בכל הענפים.

על רקע המלחמה בחודשים הקודמים מאזני הנטו היו שליליים בכל הענפים למעט ענפי המסחר הקמעונאי. נתונים מעניינים שמציג הלמ”ס מתייחסים לחלוקה לפי מחוזות, הנתונים מעידים על התאוששות כלכלית בדרום בחודש ספטמבר כאשר מאזן הנטו של עסקים במחוז הדרום מתאושש בחדות והוא אף גבוה מהמאזן של כלל אוכלוסיית הסקר. לעומת זאת, מאזן הנטו לעסקים במחוז הצפון נמוך משמעותית מרמתו ערב המלחמה בספטמבר 2023.

בלמ”ס מציינים כי מאזן הנטו במחוז הצפון ירד באופן חד יותר מהמאזן במחוז הדרום גם בתחילת המלחמה, כנראה בשל ההרכב השונה של הענפים בשני המחוזות כאשר במחוז הצפון יש עסקים רבים יותר בתחומי האירוח והאוכל בהשוואה למחוז הדרום.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן