חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החקירה הפנימית קבעה: סם אלטמן חוזר לדירקטוריון OpenAI

סם אלטמן מצטרף מחדש לדירקטוריון OpenAI יחד עם שלושה דירקטורים חדשים, מהחקירה הפנימית עלה כי אלטמן כשיר להוביל את הסטארט-אפ • לאחרונה נודע כי המיליארדר אילון מאסק תובע את OpenAI והמנכ"ל שלה

סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI | צילום: שאטרסטוק

OpenAI מסרה ביום שישי כי המנכ”ל סם אלטמן מצטרף לדירקטוריון המחודש של החברה, לאחר שחקירה פנימית בחברה הגיעה למסקנה שהוא האדם הנכון עבור הסטארט-אפ, כך לפי דיווח של הוול סטריט ג׳ורנל. כמו כן, החברה צירפה שלושה חברי דירקטוריון חדשים: סו דזמונד-הלמן, לשעבר מנכ”לית קרן ביל ומלינדה גייטס; מנהלת Sony Entertainment לשעבר, ניקול זליגמן; ו-Fidji Simo, מנכ”ל Instacart. הדירקטוריון גם הכריז על צעדי ממשל חדשים, כולל קו חם לחושפי שחיתויות לעובדים וקבלנים של OpenAI, כמו גם מדיניות ניגוד עניינים חזקה יותר.

“אנחנו נתחזק ויציבים יותר עם דירקטוריון חזק וממשל חזק”, אמר ברט טיילור, יו”ר מועצת המנהלים של OpenAI, לכתבים ביום שישי. טיילור הוסיף כי מועצת המנהלים של OpenAI תמשיך לצרף חברים, כשנשאל על הפרטים של מדיניות ניגוד העניינים החדשה, טיילור אמר שהוא לא יכול לשתף יותר.

OpenAI | צילום: שאטרסטוק

בפרקים הקודמים: OpenAI נקלעה לסערה תקשורתית בנובמבר האחרון כשהדירקטוריון הקודם שלה פיטר במפתיע את אלטמן כמנכ”ל וכחבר בוועד המנהל. הוא חזר מספר ימים לאחר מכן כמנכ”ל בשל לחץ רב של עובדי החברה ומשקיעים, אך לא לדירקטוריון עד לבדיקה של משרד עורכי דין שאישרה עכשיו את חזרתו.

בנוסף, רשות ניירות ערך החלה לחקור האם משקיעי OpenAI הוטעו בעקבות הדחת אלטמן. הרגולטור בחן את התקשורת הפנימית של אלטמן ולבדוק אם נערכה הטעייה לפיה ״אלטמן לא היה עקבי בתקשורת שלו״. השינויים בלוח וחזרתו של אלטמן מסמנים את סיומו של פרק סוער עבור סטארט-אפ הבינה המלאכותית, שעומד במרכזה של מהפכת הבינה המלאכותית מאז שהוציאה את ChatGPT בסוף 2022.

ל-OpenAI יש מבנה יוצא דופן בו מועצת ארגונים ללא מטרות רווח מפקחת על עבודתה של זרוע למטרות רווח שיכולה לקחת כסף ממשקיעים. המנדט של הדירקטוריון הוא “אנושיות”, לא למשקיעים. מיקרוסופט השקיעה כ-13 מיליארד דולר ב-OpenAI, ורכשה מה שהוא בעצם 49% ממניות החברה למטרות רווח.

בשל כך, נחשף לאחרונה כי אילון מאסק תובע את החברה בשל נטיותיה לרווחיות. מאסק שהיה בעבר חלק מהקמת החברה טוען כי טוען שהקשר הקרוב של OpenAI עם מיקרוסופט נוגד את המחויבות המקורית של החברה לבינה מלאכותית ציבורית בקוד פתוח. בתביעה נטען להפרת חוזה, ונכתב כי אלטמן והמייסד השותף גרג ברוקמן פנו אליו במקור כדי ליצור חברה ללא מטרות רווח, אך הסטארט-אפ שהוקם ב-2015 מתמקד כעת בעשיית כסף.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן