חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טראמפ חוזר בו: “טיק טוק היא איום, אבל הילדים ישתגעו אם נחסום”

דונלד טראמפ משנה את דעותיו - מתנגד לחסימה של טיק טוק וקורא לפייסבוק "אויב העם" • בתגובה לחוק שמגבש הקונגרס אמר הנשיא לשעבר שטיקטוק מאיימת על הביטחון הלאומי - אך הוא מתנגד לסגירתה. כשהיה נשיא טראמפ היה מהיוזמים לחסימתה

דונלד טראמפ | צילום: שאטרסטוק

המועמד לנשיאות ארה”ב דונלד טראמפ אמר ביום שני (אתמול) כי TikTok מהווה איום לביטחון לאומי, אך גם אמר כי איסור על האפליקציה הפופולרית יפגע בילדים מסוימים ורק יחזק את הרשת החברתית של Meta עליה בחר למתוח ביקורת קשה. “אני לא מחפש לעזור לפייסבוק להגדיל את עצמה” אמר טראמפ, “אני חושב שפייסבוק עשתה רע מאוד למדינה שלנו”.

טראמפ חזר על חששותיו בזמן שהמחוקקים שוקלים הצעת חוק השבוע שתעניק לבעלים הסיני ByteDance שלTikTok  כשישה חודשים למכור את אפליקציית הווידאו הקצרה שבה משתמשים 170 מיליון אמריקאים. בית הנבחרים של ארה”ב אמור להצביע ביום רביעי על החוק המחייב שני שלישים מהחברים להצביע “כן” כדי שהצעד יעבור.

טיק טוק מסרה לקונגרס בסוף יום שני כי היא “אינה בבעלות או בשליטת הממשלה הסינית” וטענה שאם החברה תימכר קונה אחר לא ימשיך במאמץ של טיק טוק בסך 1.5 מיליארד דולר להגן על נתונים אמריקאים, כך לפי דיווח של רויטרס. “למרבה האירוניה, נתוני המשתמשים בארה”ב יכולים להיות פחות מאובטחים במסגרת תכנית ביטול ההשקעות”, אמרה החברה.

טיק טוק תיאסר לשימוש בארה”ב? | צילום: שאטרסטוק

טראמפ היה ממובילי האישום הראשוני לאסור את TikTok בזמן כהונתו, אבל הנשיא לשעבר החליט לחזור בו ומזהיר כעת מפני איסור על האפליקציה, באומרו שחסימה רק תעצים רשת חברתית אחרת, את פייסבוק, שאותה כינה “אויב העם”.

“יש הרבה דברים טובים ויש הרבה רעים בטיק טוק אבל הדבר שאני לא אוהב הוא שבלי האפליקציה, אתה הולך להפוך את פייסבוק לגדולה יותר, ואני מחשיב את פייסבוק כאויב של העם, יחד עם זאת עם הרבה מהתקשורת”, אמר טראמפ על האפליקציה השנויה במחלוקת ב- CNBC בבוקר יום שני. הנשיא לשעבר אמר שהוא מאמין שצריך לתקן את החששות לגבי האבטחה בטיק טוק סביב ביטחון לאומי ופרטיות נתונים, אבל אמר “יש הרבה אנשים שאוהבים את טיק טוק”, כולל “ילדים צעירים ב-TikTok שישתגעו בלעדיו.”

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה