חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

“בדיחה פוליטית”: בזמן שארגנטינה בשפל כלכלי, הנשיא העלה את שכרו ב-48%

נשיא ארגנטינה חביאר מיליי העלה את שכרו ועורר זעם במדינה שנמצאת בשפל כלכלי • מיליי הצהיר בראיון טלוויזיה על פיטורי שר העבודה בשל השערורייה, ומסר כי העלאת השכר היא "טעות" והתבצעה אוטומטית

נשיא ארגנטינה, חביאר מיילי | צילום: שאטרסטוק

זעם בארגנטינה: הנשיא הטרי, חביאר מיילי הואשם בצביעות בשל העלאה משמעותית בשכר הנשיאותי תוך כדי דחיפה של מדיניות צנע בעקבות המצב הכלכלי במדינה, בשערורייה שזעזעה את ממשלתו של הימין הפופוליסט, כך לפי דיווח אמש (שלישי) ברשת CNBC.

מחוקקים מהאופוזיציה תקפו את מיילי בסוף השבוע, ושיתפו פרטים ברשתות החברתיות שהראו ששכר הברוטו החודשי שלו עלה לקצת יותר מ-6 מיליון פזו ארגנטינאי בחודש שעבר, זינוק של 48% בשכר הנשיאותי מחודש ינואר. מיילי אמר במהלך ראיון טלוויזיוני ביום שני כי הורה על פיטוריו של שר העבודה עומר יאסין בשל השערורייה, ואמר כי העלאת שכר לו ולבכירי הממשלה היא “טעות שלא הייתה צריכה להיעשות”. “הבדיחה הפוליטית נגמרה”, אמר מיילי בשבת בפוסט דרך הרשת החברתית X.

הכלכלן הליברטריאני, שלעתים קרובות הושווה לנשיא ארה”ב לשעבר דונלד טראמפ, ביקש להגן על העלאת השכר בטענה שהיא הופעלה אוטומטית בשל צו שנחתם על ידי הנשיאה לשעבר כריסטינה פרננדס לפני 14 שנים. לעומת זאת, מחוקקי האופוזיציה אמרו שחתימתו של הנשיא עצמו הופיעה על צו מחודש פברואר שאפשר את העלאת השכר.

האינפלציה בארגנטינה משתוללת | צילום: שאטרסטוק

“זה עתה הודיעו לי שכתוצאה מצו שנחתם על ידי הנשיאה לשעבר כריסטינה קירשנר ב-2010, שקבע שפקידים פוליטיים צריכים תמיד להרוויח יותר מעובדי המינהל הציבורי, ניתנה תוספת אוטומטית לצוות הפוליטי של הממשלה הזו”, אמר מיילי ביום שבת האחרון בפוסט דרך פלטפורמת המדיה החברתית X. “בתקופת משבר כמו הנוכחית שבה החברה הארגנטינאית עושה מאמץ הירואי, פוליטיקאים צריכים להיות הראשונים להושיט יד”, הוסיף וסיכם ב”הבדיחה הפוליטית הסתיימה”.

האינפלציה השנתית של ארגנטינה זינקה ל-211.4% בסוף 2023, השיעור הגבוה ביותר מזה 32 שנים, לפי נתונים שפרסמה ביום חמישי סוכנות הסטטיסטיקה הממשלתית indec. רק בנובמבר האחרון נבחר חביאר מיילי לנשיאות ארגנטינה ובדצמבר הציג את התכנית הכלכלית שלו “הטיפול בהלם” מתווה רדיקלי לייצוב כלכלת המדינה הדרום אמריקאית ואף הבהיר כי זאת תהיה תקופה קשה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן