חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השעון מתקתק: לטראמפ נשארו חמישה ימים להשיג חצי מיליארד דולר

הבחירות בארה"ב מתקרבות ובינתיים הנשיא לשעבר ממשיך לצבור חובות - טראמפ הורשע בהונאה ונדרש לשלם 454 מיליון דולר מיידית • עורכי הדין של טראמפ אומרים שהוא לא מוצא מי שיערוב לו: מה יקרה אם לא ישלם?

דונלד טראמפ בכניסה לבית המשפט בניו יורק | צילום: שאטרסטוק

לנשיא לשעבר יש פחות משבוע להבטיח אג”ח של חצי מיליארד דולר או להסתכן בתפיסת נכסיו כשהוא מערער על קביעת בית משפט לפיה קשר קשר לשנות את הונו הנקי עבור הטבות מס וביטוח. עורכי דינו של טראמפ הודו ביום שני כי למרות “מאמציו החרוצים”, “לא ייתכן” עבורו להבטיח ערבות ערעור מלאה בסכום זה בשל מחסור במזומן בהישג יד, כמו גם הוא אינו מוצא מישהו אחר שיערוב לו על הסכום הגדול.

הבחירות בנובמבר מתקרבות – החובות של טראמפ: התביעות הרבות וכתבי האישום שהוגשו נגד דונלד טראמפ אולי עוזרים לו לצבור תמיכה בקרב המצביעים הרפובליקנים, אך הם גם פוגעים לו בכיס. החובות המשפטיים של טראמפ מגיעים למעל חצי מיליארד דולר. שופט בניו יורק הורה לטראמפ ולחברות שלו לשלם קנסות בסך 355 מיליון דולר, בתוספת ריבית, לאחר שקבע כי עשה מניפולציה על הונו הנקי בדוחות הכספיים.

הקנס הזה מצטרף ל-83.3 מיליון דולר שנדרש לשלם בחודש שעבר כפיצויים לסופרת אי. ג’ין קרול בשל פגיעה במוניטין שלה לאחר שהאשימה אותו בתקיפה מינית. כמו גם, חבר מושבעים נפרד פסק לזכותה בשנה שעברה פיצויים של 5 מיליון דולר בתביעה אזרחית שהגישה נגדו.

לסכומים הרבים נוספים גם גם תשלומי ריבית, כך שהם עומדים כבר על יותר מחצי מיליארד דולר. עם זאת, טראמפ הכחיש את ההאשמות והודיע כי יערער על הפסיקות, הליך שעשוי להימשך חודשים ואפילו שנים. טראמפ עומד בפני שלושה אישומים נוספים – בבית משפט של מדינת ג’ורג’יה, בדרום ארה”ב. כתב אישום קודם הוגש בבית משפט של מדינת ניו יורק, בפרשת דמי השתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס ושני כתבי אישום אחרים הוגשו בבתי משפט פדרליים, אחד בוושינגטון ושני בפלורידה.

התביעות הרבות וכתבי האישום שהוגשו נגד דונלד טראמפ עוזרות לו לצבור תמיכה בקרב המצביעים | צילום: שאטסרטוק

כמה כסף חייב טראמפ עכשיו?
הכרעת הדין במשפט ההונאה האזרחית מחייבת את טראמפ לשלם ריבית על חלק מרווחי העסקה. התובעת הכללית של ניו יורק, שהגישה את התיק, אמרה כי תשלומי הריבית הסתכמו ב-99 מיליון דולר ו”ימשיכו לגדול בכל יום עד לתשלום”. בנוסף, בין פסק הדין של יום שישי לשני פסקי הדין בעניינה של קרול, טראמפ כבר חייב כ-542 מיליון דולר בפסקי דין משפטיים.

טראמפ חייב עוד 110,000 דולר על סירובו לציית לזימון בתיק ההונאה האזרחית ו-15,000 דולר על זלזול חוזר בפקיד השופט תוך הפרה של צו איסור פרסום. כחלק מפסק הדין של ההונאה. כמו גם, השופט גם הורה לשני בניו של טראמפ לשלם 4 מיליון דולר כל אחד.

החובות של טראמפ בצו בית המשפט אינם מסתיימים רק בזה. בחודש שעבר הוא חויב לשלם כמעט 400,000 דולר הוצאות משפט ל”ניו יורק טיימס” לאחר שתבע את העיתון ללא הצלחה. כעת הוא מערער על פסק דין בסך 938,000 דולר נגדו ונגד עורך דינו בגין הגשת מה ששופט תיאר כתביעה “קלת דעת” נגד הילרי קלינטון. כך מסיכום שערכו בסוכנות הידיעות AP על הקנסות שהוטלו על טראמפ.

הפגנות מחוץ לבית המשפט נגד טראמפ | צילום: שאטרסטוק

האם הוא יכול להפחית כל אחד מפסקי הדין הללו?
אין זה נדיר שגודלם של פסקי דין, במיוחד סכומים בדולרים גבוהים מופחתים בערעורים. הערעור בתיק ההונאה האזרחית של טראמפ יעבור תחילה לבית משפט בדרג ביניים. אם היא תחזיר פסיקה לא חיובית, טראמפ יוכל לנסות להביא את התיק לדיון בבית המשפט העליון של ניו יורק, אם כי מומחים משפטיים טוענים שזה לא סביר, כך לפי סוכנות הידיעות AP.

מתי טראמפ צריך לשלם?
טראמפ כבר הפקיד 5 מיליון דולר שחייבים לקרול עבור תיק לשון הרע הראשון בחשבון שבשליטת בית המשפט, יחד עם ריבית נוספת של 500,000 דולר הנדרשת על פי החוק בניו יורק. לקרול לא תהיה גישה לכספים עד שתהליך הערעור יסתיים.

ייתכן שבקרוב הוא ייאלץ לעשות את אותו הדבר עבור פסק הדין של 83.3 מיליון דולר בפסק הדין השני של קרול. לחלופין, הוא יכול להבטיח אג”ח ולשלם רק חלק מראש – אם כי אפשרות זו תגיע עם ריבית ועמלות וכנראה תדרוש צורה כלשהי של בטחונות. טראמפ יצטרך למצוא מוסד פיננסי שמוכן להגיש לו את הכסף. ב-25 במרץ הוא עלול להיפרד מנכסים שיוחרמו בשל אי תשלום בזמן.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה