חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפתרון העוקף של חברות מקומיות לחרם הטורקי על ישראל

בישראל יצטרכו לחשב מסלול מחדש ולבחון כיצד יוכלו להתגבר על החרם הטורקי שמאיים על ענף הבנייה ועל ענפי תעשייה נוספים • אחת האפשרויות שנלקחת ברצינות על ידי חברות ישראליות, היא ייבוא מוצרים מטורקיה דרך נמלים של מדינות שכנות

ספינת משא בנמל לימסול, קפריסין | צילום: שאטרסטוק

לאחר החלטת ממשלת טורקיה הבוקר (שלישי) בדבר הגבלת הייצוא לישראל במגוון מוצרים, בישראל יצטרכו לחשב מסלול מחדש ולבחון כיצד יוכלו להתגבר על החרם שמאיים בין היתר על ענף הבנייה ועלול לגרור עליות נוספות בשוק הדיור.

התאחדות התעשיינים הציעה לחזק את העצמאות היצרנית של ישראל, כדי להשתחרר מהתלות בטורקיה לטווח הארוך. בטווח הקצר יותר, ישראל תצטרך למצוא אלטרנטיבות ראויות בשווקים אחרים, לדוגמה יוון, שיהוו תחליף להשתלטות הטורקית על ענף הבנייה בארץ ועל מגוון ענפי תעשייה נוספים.

הבורסה לניירות ערך בת”א | צילום: שאטרסטוק

בינתיים, חלופה נוספת שנבחנת כעת היא אפשרות ייבוא מוצרים מטורקיה דרך נמלים של מדינות שכנות. החברה הראשונה שלוקחת את האופציה הזו ברצינות היא קבוצת חמת, המייבאת מוצרי קרמיקה וסניטציה מספקים שונים בטורקיה. בהודעה שהעבירה לבורסה לניירות ערך בתל אביב מוקדם יותר היום, ביקשה לעדכן כי “היא בוחנת את ההחלטה ואת השלכותיה האפשריות עליה”.

חברה ישראלית נוספת שהעבירה דיווח לבורסה בשל ההגבלות שהוטלו על יצוא המוצרים לישראל, היא פרידנזון, חברת שירותים לוגיסטיים שעוסקת בתחומי ההובלה ושילוח בינלאומי. “החברה מודיעה כי לקיטון ביבוא מטורקיה לישראל עלולה להיות השפעה לרעה על פעילותה של החברה. נכון למועד דוח מיידי זה, אין ביכולתה של החברה לאמוד את היקף הקיטון ביצוא ו/או את ההשפעה של קיטון כאמור על תוצאות הפעילות של החברה”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן