חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המשקיע המיליארדר ג׳ים סימונס, נפטר בגיל 86

סימונס ייסד ב-1982 את 'ריינסאנס טכנולוגיות' שעשתה שימוש במודלים מתמטיים וסטטיסטיים לזיהוי הזדמנויות השקעה והשגת תשואות למשקיעים • המודלים הללו הצמיחו את קרן הגידור לעסק ענק של מיליארדי דולרים

ג'ים סימונס | צילום: רויטרס

ג’ים סימונס, הידוע בכינויו המשקיע הכי טוב בעולם מת ביום שישי האחרון בניו יורק והוא בן 86 במותו. סימונס היה משקיע מיליארדר, מתמטיקאי ופילנתרופ, שייסד את קרן הגידור ריינסנס טכנולוגיות. הוא עשה שימוש במודלים מתמטיים וסטטיסטיים לזיהוי הזדמנויות השקעה.

לסימונס הייתה חיבה גדולה למתמטיקה ולמספרים, הוא נולד בניוטון שבמסצ’וסטס בשנת 1938. הוא סיים תואר במתמטיקה במכון הטכנולוגי של מסצ’וסטס ואת הדוקטורט שלו השלים באוניברסיטת ברקלי בקליפורניה.

בעברו הועסק כשובר קודים עבור הסוכנות לביטחון לאומי, הוא פוטר ב-1968 בשל התנגדותו למלחמת וייטנאם. לאחר פיטוריו, מונה לראש מחלקת מתמטיקה בפקולטה באוניברסיטת סטוני ברוק. בסוף שנות ה-70 הוא עזב את העולם האקדמי וייסד את קרן הגידור ב-1982.

המודלים הממוחשבים של סימונס עזרו להצמיח את קרן הגידור שלו ולהפוך אותה לעסק של מיליארדי דולרים. הקרן החלה לבצע מסחר אוטומטי תוך ניתוח דפוסים במחירי הסחורות וניירות ערך בשווקים. הקרן נעזרה במתמטיקאים, פיזיקאים ובעלי מקצוע בתחום הסטטיסטיקה לשיפור המודלים למסחר.

מאוחר יותר בחייו הקדיש סימונס את זמנו לפילנתרופיה והפך לתורם פוליטי בהתאם להשתייכותו למפלגה הדמוקרטית. קרן סימונס תורמת בקביעות לחקר האוטיזם ומציעה מענקים לחינוך ומחקר מדעי ומתמטי. בשנה שעברה, הקרן של סימונס תרמה 500 מיליון דולר לאוניברסיטה סטוני ברוק, המתנה הגדולה ביותר לאוניברסיטה אמריקאית בהיסטוריה, כך לפי קרן סימונס.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן