חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חרף הבטחותיה: הספקים של Shein עובדים לא פחות מ-75 שעות בשבוע

חרף הבטחותיה לפעול לשיפור תנאי העובדים, הספקים של ענקית האופנה shein עובדים שעות רבות מעבר ל-60 שעות העבודה המקסימליות מדי שבוע • עובדים שהתראיינו לקבוצת מחקר שוויצרית שעוקבת אחר תנאי העבודה הקיצוניים: "אנו עובדים קשה מאד, שישה עד שבעה ימים בשבוע"

אפליקציית ענקית האופנה שיין | צילום: שאטרסטוק

עובדים של חלק מהספקים של ענקית האופנה הסינית Shein עדיין עובדים לא פחות מ-75 שעות שבועיות (!), חרף התחייבות החברה לשפר את תנאי העובדים. לפי בדיקה של קבוצת המחקר השוויצרית Public Eye, מספר צוותים של ספקי החברה בגואנגג’ואו עבדו יותר מדי שעות נוספות.

מבדיקה נוספת של קבוצת המחקר עלה כי עובדים רבים עדיין עובדים עשרות שעות נוספות. ענקית האופנה הסינית טוענת בתגובה כי היא “עובדת קשה” כדי לטפל בממצאים שהועלו בבדיקה וכי נעשתה “התקדמות משמעותית” בשיפור התנאים. המדיניות של החברה קובעת כי אסור לעובדים לעבוד יותר מ-60 שעות שבועיות, כולל השעות הנוספות.

עובדים שעות נוספות, הרבה מעבר למותר. אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

אחד העובדים של הספקים, שעובד כבר 20 שנה עם מכונות תפירה, טען בשיחה עם קבוצת המחקר השוויצרית כי הוא עובד כל יום מ-8 בבוקר עד 22:30 בלילה. לדבריו, מדי חודש הוא לוקח רק יום חופש אחד. “אני לא יכול להרשות לעצמי עוד ימי חופש משום שזה עולה לי יותר מדי”.

מרואיינים נוספים בני 23 עד 60 אמרו כי הם עובדים בממוצע 12 שעות ביממה, לא כולל הפסקות אוכל בצוהריים ובערב. “אנו עובדים קשה מאד, שישה עד שבעה ימים בשבוע” סיפרו העובדים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן