חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שרת האוצר של ארה”ב לוחצת על האיחוד האירופי להצטרף להטלת המכסים כנגד היצוא הסיני

ג'נט ילן, שרת האוצר האמריקאית דוחקת באיחוד האירופי להצטרף לארה"ב במגמה שהחלה נגד יצוא סיני זול • נשיאת הנציבות רמזה שהאיחוד האירופי עשוי להטיל מכסים על כלי רכב חשמליים סיניים

מזכירת האוצר האמריקנית, ג'ינט ילן | צילום: שאטרסטוק

מלחמת הסחר: ג’נט ילן, מזכירת האוצר של ארה”ב, דחקה באיחוד האירופי להתערב בדחיפות כדי לבלום את רמות הייצוא ההולכות וגדלות של טכנולוגיה ירוקה במחיר מוזל, כולל פאנלים סולאריים וטורבינות רוח, מה שדוחף את מנהיגי אירופה לעבור למלחמת סחר בקנה מידה מלא. ילן אמרה כי על ארה”ב ובעלות בריתה המערביות להגיב “בצורה מאוחדת”, שכן הייצור הגדל של סין מהווה איום על התעשיות בכל השווקים.

במקביל במהלך ביקור בפרנקפוט שבגרמניה היום (שלישי) הפצירה במנהלי הבנקים הגרמנים ביום שלישי להגביר את המאמצים לציית לסנקציות נגד רוסיה ולסגור את המאמצים לעקוף אותם כדי להימנע מעונשים פוטנציאליים בעצמם שעלולים לגרום לארה”ב לנתק אותם מגישה לדולר.

דבריה, בפרנקפורט, באים שעות ספורות לאחר שנשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, רמזה שהאיחוד האירופי יצטרף לארה”ב ויטיל מכסים על כלי רכב חשמליים סיניים לאחר חקירה שצפויה להסתיים בקרוב בנוגע לסובסידיות ממשלתיות לתעשיית הרכב בסין.

יצרנית הרכבים החשמליים BYD הסינית | צילום: שאטרסטוק

יצרני טורבינות רוח באיחוד האירופי מחו על כך שהיריבות הסיניות חותרות תחתיהן ומציעות מחירים ב-50% פחות בצעד שפונה לרשויות מדינתיות ואזוריות חסרות מזומנים העומדות בפני יעדים להפחתת גזי חממה ולכן נטען שהסחר לא הוגן. 

“המדיניות התעשייתית של סין עשויה להיראות מרוחקת כשאנחנו יושבים כאן בחדר הזה, אבל אם לא נגיב אסטרטגית ובצורה מאוחדת, כדאיות העסקים במדינותינו וברחבי העולם עלולה להיות בסיכון”, אמרה ילן בפרנקפורט היום. 

האיחוד האירופי, שמוכר נתח גדול יותר מהיצוא לסין מאשר לארה”ב, נוקט במדיניות של ביטול סיכונים במקום ניתוק, ומקווה שגישתו הכוללת המתורגמת לחקירות של יותר מ-20 מגזרי סחר תשפיע.

רק בשבוע שעבר, הודיע ממשל ביידן כי הוא מעלה את המכסים על מגוון רחב של מוצרים המיובאים מסין — בין השאר, מוליכים למחצה, סוללות, תאים סולאריים ומחצבים קריטיים — בניסיון לחזק את הייצור המקומי האמריקאי מול המעצמה הסינית. בכך, ביידן ממשיך את דרכו של טראמפ שהעלה את גובה המס על רכבים חשמליים ב-25% כשהיה נשיא. 

מלחמת הסחר: ביידן מעלה מכסים על מוצרים המיובאים מסין

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן