חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החשש מתקיפה איראנית: איסור פעילויות חינוכיות בכל הארץ

דובר צה"ל הודיע על איסור הפעילויות בכל רחבי הארץ, לצד הגבלת התקהלויות עד ל-1,000 משתתפים • ההודעה הדרמטית, בצל החשש לתקיפה איראנית בטווח הזמן המיידי • מוקדם יותר היום השתלטו משמרות המהפכה האיראנים על ספינה בבעלות חלקית של איש העסקים הישראלי אייל עופר

בית ספר, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

בשל המצב הביטחוני הנפיץ והאיום האיראני, צה”ל מגביר כוננות – ומודיע על ביטול כלל הפעילויות החינוכיות בכל אזורי הארץ. ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב של מערכת הביטחון. בשל ההנחיות המעודכנות, משרד החינוך ביטל את כלל הפעילויות החינוכיות והודיע כי לא יתקיימו לימודים בבתי הספר – גם לא של החינוך המיוחד, במעונות ובפעוטונים. כמו כן בוטלו הטיולים של תנועות הנוער בכל רחבי הארץ.

גם משרד העבודה הודיע על ביטול כלל מוסדות החינוך של המשרד, בהם – מעונות יום ומשפחתונים בפיקוח ובסבסוד המדינה לרבות צהרונים וקייטנות, מכללות טכנולוגיות שבפיקוח מה”ט (המכון הממשלתי הטכנולוגי של משרד העבודה), מוסדות הכשרת מבוגרים בפיקוח משרד העבודה ובתי ספר מקצועיים.

הודעת משרד העבודה: “המסגרות החוץ ביתיות של משרד הרווחה לרבות בתים לאנשים עם מוגבלות, פנימיות ילד ונוער ופנימיות חסות הנוער, ההוסטלים ובתי האבות פועלים כרגיל תחת הנחיות פיקוד העורף. חניכי פנימיות ילד ונוער יקיימו פעילות בתוך הפנימיות. מסגרות היום בקהילה כגון הפעוטונים השיקומיים, המחלקות לשירותים חברתיים, המרכזים האמבולטוריים, מרכזי היום והמועדונים לאזרחים הוותיקים יפעלו בכפוף להחלטת הרשות המקומית ובהתאם להנחיות פיקוד העורף בנספח רווחה”.

הנחיות פיקוד העורף על רקע האיום האיראני | דובר צה”ל

דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי שהודיע על ההחלטה בהצהרה לתקשורת, הבהיר כי במקרה של התרעה יינתן זמן היערכות מספק. “נדרשות עירנות, דריכות ואחריות. מתחילת המלחמה התמודדנו עם מגוון האיומים ששוגרו לכאן על ידי שלוחותיה של איראן מהאזור. ידענו להפעיל את מערכות ההגנה וההתקפה שלנו בהתאם. טייבנו אותן, כך שיהיו טובות אף יותר” אמר הגרי.

הגרי הוסיף כי “מערכי ההגנה וההתקפה של חיל האוויר נמצאים בדריכות ועשרות מטוסים נמצאים בשמיים, יש לנו מערך הגנה אווירי מצוין, אך עם זאת ההגנה אינה הרמטית”.

ההודעה הדרמטית של דובר צה”ל מגיעה לאחר שמשמרות המהפכה האיראניים הודיעו מוקדם יותר היום (שבת) שהשתלטו על הספינה MSC ARIES שנמצאת בבעלות חלקית של איש העסקים הישראל אייל עופר. “איראן תישא בהשלכות אם תסלים את המצב” אמר דובר צה”ל בתגובה.

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן | צילום: רויטרס

אלו ימים מתוחים ולפי דיווחים לא מן הנמנע כי התקיפה האיראנית תתבצע כבר הלילה. 12 ימים חלפו מאז התקיפה הדרמטית בדמשק, שבה חוסלו שבעה בכירים במשמרות המהפכה, בהם בכיר כוח קודס מוחמד רזא זהדי. מאז שלל גופי תקשורת בארץ ובעולם התיימרו לנבא את תאריך היעד של התגובה האיראנית, אך עד כה לא ננקטה שום פעולה משמעותית, למעט ההשתלטות על ספינת המשא.

החלטת מערכת הביטחון לנקוט משנה זהירות ולהגביל פעילויות חינוכיות רגע לפני החגים, מעידה על איום קונקרטי שעשוי להתממש כבר הלילה. כזכור, ביום שישי דווח כי איראן עשויה לצאת למתקפת טילים, כטב”מים או אפילו שניהם יחד נגד יעדים צבאיים ואסטרטגיים בישראל בטווח של 24-48 שעות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן