חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בשל הניסיון להביא להפסקת אש: ארה”ב תעביר למצרים סיוע מלא של 1.3 מיליארד דולר

מדובר בשינוי משמעותי בהחלטתו של ממשל ביידן לאחר שבשנים האחרונות עצר סיוע למצרים והגביל את הסכומים בשל כישלונה של מצרים לעמוד בקריטריונים של ארה"ב בענייני זכויות אדם • כעת מצרים תקבל את כל הסיוע הצבאי השנתי במלואו – 1.3 מיליארד דולר בשל תרומתה של מצרים לסדר העדיפויות הביטחוני של ארה"ב עם מעורבותה בניסיון להביא לסיום המלחמה

נשיא מצרים א-סיסי | צילום: שאטרסטוק

ארה”ב מעודדת את המצרים להיות מעורבת במאמץ לסיום המלחמה: מחלקת המדינה בארה”ב הודיעה לקונגרס על כוונתה לאשר השנה להעביר את כל הסיוע הצבאי למצרים באופן מלא, סיוע שנתי בהיקף של 1.3 מיליארד דולר. מדובר בהיקף המקסימלי של הסיוע שיועבר במלואו לאחר שממשל ביידן הגביל את הסיוע למצרים והעביר רק חלק מהחבילה השנתית בשל אי עמידתה של מצרים בקריטריונים של ארה”ב בכל הקשור לטיפול בזכויות אדם במדינה, כך דיווח ה”וושינגטון פוסט”.

כעת, על רגע השיחות והמגעים לעסקה שתביא להשבת החטופים והפסקת אש, ארה”ב לא תמנע את העברת כל הסיוע הצבאי למצרים והיא תקבל אותו במלואו. מדובר במהפך משמעותי בהחלטה האמריקנית לאחר שהממשל האמריקני העביר כ-300 מיליון דולר בשלוש השנים האחרונות על רקע חוסר שביעות רצון ממצרים בעניין זכויות האדם. בשנה שעברה ממשל ביידן העביר רק 85 מיליון דולר, תוך כדי הדגשת כישלונה של קהיר לעמוד בתנאים הנוגעים לטיפול באסירים. בשנים 2021 ו-2022 ארה”ב עצרה סיוע של  130 מיליון דולר שהייתה אמורה מצרים לקבל, מנית הסיוע הייתה בשל חששות אמריקניים לזכויות אדם במדינה.

ממשל ביידן מבקש כעת את מעורבותה של מצרים בניסיון להביא לסיום המלחמה, כדי לעודד את מצרים להמשיך במהלך ארה”ב החליטה שלא למנוע ממצרים את המימון המלא למרות שהיא עדיין לא עונה לדרישות הממשל האמריקני בענייני זכויות אדם. מחלקת המדינה הודיעה לקונגרס כי כוונתו לספק את החבילה המלאה משקפת את תרומתה של מצרים לסדר העדיפויות הביטחוני הלאומי של ארה”ב, במיוחד לקראת הפסקת האש בעזה, כך לפי דובר המחלקה.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן