חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדינה המוסלמית-שיעית שבונה על התיירות הישראלית: “אצלנו לא מוחים נגדם”

למרות המלחמה ועל אף שמדובר במדינה מוסלמית שיעית, אזרבייג'אן מעוניינת להמשיך לפתח את היחסים הכלכליים והתיירותיים עם ישראל ולאחרונה חברת התעופה הלאומית שלה חידשה את הטיסות לנתב"ג • מנכ"ל לשכת התיירות במדינה: "היחסים עם ישראל היו חזקים בעבר וימשיכו כך"

אזרבייג'אן | צילום: שאטרסטוק

למרות המלחמה אזרבייג’אן רוצה להמשיך לחזק את היחסים עם ישראל: אזרבייג’אן איירליינס, חברת התעופה הלאומית של אזרבייג’אן, הודיעה בחודש שעבר כי תחדש את הטיסות לישראל החל מ-19 במארס. חזרתה של חברת התעופה האזרית לטוס בישראל הוא מפתיע בשל העובדה שאזרבייג’אן היא מדינה מוסלמית שיעית, שדווקא בעת מלחמה מחליטה להיות בין הראשונות לחזור לטוס לישראל ולהמשיך בהידוק הקשר התיירותי בין שתי המדינות.

בכוונת החברה להפעיל שלוש טיסות בשבוע בקו תל אביב-באקו החל מחודש אפריל ולהגדיל את תדירויות לתשע טיסות בשבוע. מדובר בטיסות מוזלות שמחירן מתחיל מ-289 דולר לכרטיס הלוך ושוב כולל טרולי ושליחת מזוודה.

פלוריאן סנגשמידט, מנכ”ל לשכת התיירות של אזרבייג’אן, אמר בשיחה עימנו כי בכוונת המדינה לחזק את התיירות מישראל. ב-2023 כ-3,000 תיירים ישראלים פקדו את אזרבייג’אן, עלייה של כ-17% לעומת שנת 2022, “אנחנו רואים את הביקוש הגדול מישראל, תיירים שמגיעים לבקר במדינה, לראות נופים מיוחדים ותרבות מיוחדת. הקשר התיירותי בין המדינות הוא חשוב”, מציין סנגשמידט.

חברת התעופה הלאומית של אזרבייג’אן | צילום: שאטרסטוק

בהתייחס לשאלה באשר לביקוש של תיירים לנסוע לאזרבייג’אן בעת המלחמה אמר מנכ”ל לשכת התיירות שהוא לא רואה כל סיבה שישראלים לא יגיעו למדינה גם השנה, “לא רואה סיבה שלא יטיילו, אזרבייג’אן היא יעד בטוח עבור ישראלים, אין אצלינו הפגנות ומחאות נגד ישראל. היחסים עם ישראל היו חזקים בעבר וימשיכו כך. מדובר ביחסים שמתפתחים כל הזמן וההתפתחות שלהם חשובה לשני הצדדים”.

ישראל ואזרבייג’אן מנהלות יחסים דיפלומטים טובים למרות היותה של אזרבייג’אן מדינה מוסלמית שיעית, יש יחסי מסחר טובים בין שתי המדינות ובמארס 2023 אזרבייג’אן פתחה שגרירות בתל אביב ובכך הפכה למדינה המוסלמית הראשונה שפתחה שגרירות במדינת ישראל.

העובדה כ אין טיסות לטורקיה כרגע עשויה להעלות במידה מסוימת את הביקוש של ישראלים לטוס לאזרבייג’אן, שם יוכלו להשיג טיסה זולה מבאקו לכל יעד באירופה, כולל טורקיה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה