חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התאחדות הקבלנים נגד עיריית פתח תקווה: “אישרה חוקי עזר שיקברו פרויקטים של התחדשות עירונית”

התאחדות הקבלנים בוני הארץ הגישה שתי עתירות מנהליות נגד עיריית פתח תקווה בטענה שהיא הופכת את 200 הפרויקטים של התחדשות עירונית בעיר לבלתי אפשריים ומונעת הקמתן של 12 אלף יחידות דיור • זאת על רקע החלטת העירייה לאשר חוקי עזר המייקרים את היטלי הפיתוח הנדרשים מהקבלנים בפרויקטים של התחדשות עירונית

שכונת מגורים בפתח תקווה | צילום: שאטרסטוק

בנייה של אלפי יחידות דיור בהתחדשות עירונית בפתח תקווה בסכנה? התאחדות הקבלנים בוני הארץ יוצאת נגד עיריית פתח תקווה בטענה כי היא “קוברת” את ההתחדשות העירונית בעיר. על טענותיה של התאחדות הקבלנים העירייה יצרה מציאות שמעמידה בסכנה יותר מ-200 פרויקטים של התחדשות עירונית המצויים בתהליכי תכנון ובמסגרתם אמורים להיבנות כ-12 אלף יחידות דיור.

התאחדות הקבלנים הגישה שתי עתירות מנהליות לבית המשפט המחוזי מרכז שם העלתה את הטענה כי עיריית פתח תקווה הופכת את ההתחדשות העירונית בעיר לבלתי אפשרית, תוך כדי פגיעה בעשרות אלפי תושבים. המאבק המשפטי שמנהלת התאחדות הקבלנים נגד עיריית פתח תקווה החל בישיבת מועצת העיר ב-30 באפריל 2023, שם אושר תיקון לחוק העזר העירוני המייקר את היטלי הפיתוח שנדרשים הקבלנים לשלם לעירייה בתמורה להיתרי בנייה, לטענתם העירייה ייקרה את תעריפי היטלי סלילה ותיעול לראשונה מאז 2016. עוד טענו כי העירייה הציגה מצג שווא של עלייה מינורית בהיטלים כאשר בפועל התעריפים זינקו ביותר מ-140%. התקנות החדשות אושרו ונכנסו לתוקף בנובמבר 2023, מבחינת היזמים המשמעות היא תוספת של מיליוני שקלים.

לטענת היזמים אותם מייצגת התאחדות הקבלנים העירייה חותכת במהלך זה את הרווח היזמי, מה שיגרום לבנקים המלווים לא לאשר ליווי בנקאי, היזמים יעדיפו לבחון פרויקטים שבהם אחוזי הרווח היזמי תואמים רווחיות מינימלית שדורשים הבנקים.

“ספק רב אם חידוש העיר יוכל להמשיך תחת חוקי העזר החדשים, ועל העירייה לקחת זאת בחשבון. עצירתם של 200 הפרויקטים המפורטים, ואלפי הפרויקטים שנמצאים בהליכי קידום ראשוניים או פרויקטים פוטנציאליים, הינה בשורת איוב עבור המשפחות בפתח תקווה הגרות בבניינים רעועים ומייחלות להתחדשות עירונית. אנו קוראים לעירייה לחזור בה ולבטל את התעריפים החדשים ולחשב מסלול מחדש, למען העיר ותושביה ולמען ענף ההתחדשות העירונית”, נכתב בעתירה.

על פי נתוני הלמ”ס שפורסמו לאחרונה פתח תקווה היא בין הערים המובילות בארץ בפרויקטים של התחדשות עירונית, היא ממוקמת במקום ה-6 בדירוג אחרי תל אביב, רמת גן, ירושלים, בת ים ואשדוד עם 2,987 יחידות דיור שהוקמו במסגרת התחדשות עירונית בחמש השנים האחרונות. ברבעון הראשון של השנה נוספו 318 יחידות דיור חדשות במסגרת התחדשות עירונית בפתח תקווה.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה