חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לאחר ההפסד של ארדואן בבחירות המקומיות – הלירה הטורקית צונחת

רג'יפ טאיפ ארדואן, שהצליח להביא את טורקיה לשפל כלכלי בשנות כהונתו כנשיא, הפסיד ברוב הערים בבחירות המקומיות בטורקיה • הלירה ירדה ב-0.2%, לאחר שהמטבע איבד כ-9% מערכו עד כה השנה • הריבית עומדת על 50%

נשיא טורקיה ארדואן | צילום: שאטרסטוק

הלירה הטורקית נחלשה לאחר שמפלגת השלטון של הנשיא רג’פ טאיפ ארדואן ספגה תבוסה בבחירות המקומיות אתמול (ראשון), כשהשליטה ברבות מערי טורקיה, כולל איסטנבול ואנקרה, הולכת לאופוזיציה.

הלירה ירדה ב-0.2% ל-32.4328 לדולר, שיא בבסיס סגירה, נכון לשעות הבוקר באיסטנבול. המטבע איבד כ-9% מערכו עד כה השנה, הפיחות השני בגודלו בקרב עמיתים בשווקים המתעוררים אחרי נפילתו של הפסו בצ’ילה.

זו תהיה הפעם הראשונה שבה “מפלגת הצדק והפיתוח” של ארדואן מפגרת אחרי מפלגת העם הרפובליקנית בסקרים המקומיים ברחבי טורקיה. לפני ההצבעה, משקיעים הביעו דאגה האם הפסד של מפלגת השלטון יכול לעורר שינויים במדיניות הכלכלית מאז השנה שעברה שכללו 4,150 נקודות בסיס מצטברות של העלאות ריבית. בנאום פיוס לאחר חצות, ארדואן קיבל את התבוסה ואמר שלמפלגתו יש לקחים מהתוצאה, כך לפי בלומברג. 

רק בשבוע שעבר, הבנק המרכזי של טורקיה העלה את הריבית ל-50%, עלייה מ-45%, עקב אינפלציה גבוהה מהצפוי בחודש שעבר. טורקיה שסובלת מאינפלציה כרונית שעמדה על 67% בחודש פברואר, כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן