חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למרות בעיות הבטיחות: חברת בואינג הכתה את תחזיות הרווחים

ברקע בעיות הבטיחות החמורות והצניחה בתפוקה, חברת בואינג שרפה 3.93 מיליארד דולר במזומן ברבעון הראשון, ירידה פחות דרמטית מתחזיות האנליסטים • מנכ"ל החברה: "נקדיש את הזמן הדרוש לחיזוק מערכות ניהול האיכות והבטיחות שלנו ועבודה זו תמצב אותנו לעתיד חזק ויציב יותר"

מטוס בואינג, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

חברת בואינג פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון, ובהם רווח למניה שהיה גבוה מהתחזיות והכנסות שעקפו את צפי האנליסטים.

חברת בואינג שרפה 3.93 מיליארד דולר במזומן ברבעון הראשון, ירידה פחות דרמטית ממה שאנליסטים חזו, שכן יצרנית המטוסים הנאבקת ממשיכה להאט את תפוקתה כדי להתמודד עם בעיות הייצור שלה שהזיקו ליחסי הציבור שלה. 

לפי הצהרה שמסרה היום (רביעי) לתקשורת, החברה דיווחה על הפסד מתואם למניה של 1.13 דולר, והכנסות של 16.57 מיליארד דולר בשלושת החודשים הראשונים. בואינג, שלא סיפקה תחזית רווחים לשנה, עלתה ב-4.2% במסחר לפני השוק בארה”ב לאחר הנתונים.

“תוצאות הרבעון הראשון שלנו משקפות את הפעולות המיידיות שנקטנו כדי להאט את ייצור ה-737 כדי לשפר את האיכות”, אמר נשיא ומנכ”ל בואינג דייב קלהון בהצהרה. “נקדיש את הזמן הדרוש לחיזוק מערכות ניהול האיכות והבטיחות שלנו ועבודה זו תמצב אותנו לעתיד חזק ויציב יותר”, הוא הוסיף. 

מנכ”ל בואינג היוצא, דייב קלהון | צילום: שאטרסטוק

כזכור, מנכ”ל החברה דייב קלהון הודיע כי יפרוש מתפקידו עד סוף השנה, בטלטלה רחבה בהנהלה שנגרמה בעקבות משבר הבטיחות  של יצרנית המטוסים, שנבעה מפיצוץ פאנל באוויר בינואר במטוס 737 MAX ועוד מספר מקרי בטיחות שהובילו את החברה לפיקוח מחמיר מצד רשות התעופה האמריקאית (FAA).

קלהון היה תחת לחץ מאז התקרית ב-5 בינואר, כאשר תקע דלת תלש טיסת אלסקה איירליינס בגובה של כ-16,000 רגל מעל הקרקע. החברה עומדת בפני בדיקה רגולטורית כבדה והרשויות בארה”ב עצרו את הייצור בזמן שהיא מנסה לתקן בעיות בטיחות ואיכות, כך לפי הדיווח בסוכנות הידיעות בלומברג.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה