חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקראת ההגרלה מחר: “הסיכוי לזכות בדירה בהנחה מאוד נמוך הפעם”

ההרשמה להגרלה השביעית בתוכנית "דירה בהנחה" תיפתח מחר כאשר רק כ-4,600 דירות יוגרלו בסך הכל לעומת כ-7,000 דירות בהגרלה הקודמת • הערכות בשוק: הציבור הרחב שאינו משתייך לקטגוריות שמקבלות עדיפות, יאלץ להתחרות על מספר קטן מאוד של יחידות דיור

בנייני דירות בנתניה | שחר יערי/פלאש 90

ההגרלה השביעית בתוכנית “דירה בהנחה” תצא לדרך מחר ותציע כ-4,600 דירות בהנחה של עד 300 אלף שקל. לקראת ההרשמה, עולה השאלה מה הסיכוי לזכות בדירה? בהגרלה השביעית של תוכנית “דירה בהנחה” יוצעו כ-4,600 דירות בלבד, מספר קטן יותר של דירות בהשוואה להגרלות קודמות.

הערכות הן שמצב הנדל”ן כעת בצל המלחמה כאשר אין מספיק מכרזים שמוציאה הרשות למקרקעי ישראל, הקשיים הקיימים בשוק על רקע עליית הריבית, המחסור החמור בעובדי בניין וירידה בביקושים המשווקים על ידי רמ”י, כל אלה מולידים מצב שבו הכמות הכוללת של דירות המוצעות בהגרלות נמוכה יותר, כאשר בהגרלה השישית הקודמת שנערכה בדצמבר 2023 הוצעו קרוב ל-7,000 דירות בהנחה.

ההרשמה תיפתח מחר ותימשך עד ה-8 ביולי. הזכאים לדירה יוכלו להירשם לשלוש ערים בין 19 הערים והיישובים שבהם יערכו הגרלות. בקריית גת יוצעו 927 דירות ב-6 הגרלות שונות ובעיר החרדית אלעד יתקיימו 3 הגרלות ל-735 דירות. הזכאים שאינם משתייכים לקטגוריה מיוחדת המקבלת עדיפות, יאלצו להתמודד בתחרות קשה יותר על כל דירה גם בשל הכמות הקטנה יותר של הדירות שתרד עוד יותר לאחר שיקוזזו העדפות שנקבעו מראש.

בניינים חדשים | צילום: שחר יערי/פלאש 90

בהגרלה הנוכחית נקבע על רקע המלחמה כי תינתן העדפה למשרתי המילואים, העדפה מבורכת ולפיה 20% מהדירות בכל הגרלה שתתקיים יוקצו למשרתי המילואים. אחרי הטבה זו, יהיה קיזוז נוסף במספר הדירות עם ההטבה שניתנת לתושבי המקום, רק אחרי שיוקצו הדירות לכל הזכאים בעלי הטבה, תתחיל ההגרלה לכלל הציבור.

“אם בעיר אחת יש הגרלה ובה מוצעות 100 דירות, אז 20 דירות ראשונות יועברו למשרתי המילואים ואחר כך עוד 20 דירות לבני המקום, נשארנו עם 60 דירות בסך הכל שעליהן יצטרך להתמודד כלל הציבור, הסיכויים נמוכים מאוד”, מסביר, אוהד אסרף, מנכ”ל ובעלים של קבוצת ארי מגורים לשיווק נדל”ן.

אסרף מוסיף כי הסיכוי נמוך עוד יותר בשל כמות הזכאים הגדולה, “פעם עוד היום כ-50 אלף זכאים שהוציאו תעודת זכאות, היום יש כ-250 אלף בעלי תעודת זכאות, כאשר מגרילים רק כ-4,600 דירות, אפשר להבין למה הסיכויים יורדים”, מוסיף.

התוכנית “דירה בהנחה” פונה בהגדרתה לכל מי שאין לו דירה וגם למשפרי הדיור, אך במציאות הנוכחית נראה שמשפרי הדיור הם בכלל לא בתמונה והסיכוי שלהם לזכות בדירה לא קיים. “היום יש יכולת כניסה קלה יותר בשוק החופשי, לא בטוח שצריך להמתין לדירות בתוכנית הממשלתית, מי שיש לו יכולת אולי שווה לו לקנות דירה בשוק החופשי וליהנות מהנחות והטבות של הקבלנים כרגע”, מציע אסרף.

תכנית “דירה בהנחה” של משרד השיכון תאפשר הנפקת אישורי זכאות עד ה-17 ביוני לאחר מכן לא ניתן יהיה להנפיק תעודת זכאות עד לסגירת ההרשמה ב-8 ביולי. בהגרלה הקרובה יוצעו דירות בכל רחבי הארץ כמו ירושלים, תל אביב, מגדל העמק, דימונה, בת ים, רכסים, בית שאן ועוד. ממשך השיכון נמסר כי בהמשך השנה יהיו עוד אלפי דירות נוספות בהגרלה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה