חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

על רקע משבר הבטיחות: מנכ”ל בואינג יפרוש בסוף 2024

חברת התעופה "בואינג" מתמודדת עם כשלי בטיחות חמורים, הפסדים כספיים, ייצור מופחת ופיקוח מצב הרגולטור האמריקאי, ברקע כל אלו הוחלט כי דייב קלהון יפרוש מתפקיד המנכ"ל בסוף 2024

מנכ"ל בואינג, דייב קלהון | צילום: שאטרסטוק

מנכ”ל חברת בואינג, דייב קלהון, יפרוש מתפקידו עד סוף השנה, בטלטלה רחבה בהנהלה שנגרמה בעקבות משבר הבטיחות  של יצרנית המטוסים, שנבע מפיצוץ פאנל באוויר בינואר במטוס 737 MAX ועוד מספר מקרי בטיחות שהובילו את החברה לפיקוח מחמיר מצד רשות התעופה האמריקאית (FAA).

קלהון היה תחת לחץ מאז התקרית ב-5 בינואר, כאשר תקע דלת תלש טיסת אלסקה איירליינס בגובה של כ-16,000 רגל מעל הקרקע. החברה עומדת בפני בדיקה רגולטורית כבדה והרשויות בארה”ב עצרו את הייצור בזמן שהיא מנסה לתקן בעיות בטיחות ואיכות, כך לפי הדיווח בסוכנות הידיעות בלומברג.

יצרנית המטוסים אמרה כי צפויים שינויים נוספים בהנהלה, כך גם סטן דיל, נשיא ומנכ”ל המטוסים המסחריים של בואינג, יפרוש וסטיב מולנקופף ימונה ליושב ראש הדירקטוריון החדש.

בשבוע שעבר, קבוצה של מנכ”לי חברות תעופה אמריקאיות ביקשה פגישות עם מנהלי בואינג כדי להביע דאגה מתאונת 737 MAX 9 של אלסקה איירליינס, ואמרה שזה סימן יוצא דופן של תסכול מהבעיות של היצרן ושל התנהלותו של קלהון.

המשבר של החברה תסכל חברות תעופה שכבר נאבקות עם עיכובים באספקה ​​של בואינג ושל החברה המתחרה איירבוס. יתרה מכך, הרגולטור בארה”ב הגביל את ייצור ה-737 של בואינג ל-38 בחודש.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה