חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מעלה הילוך: הקמפיין האגרסיבי של טיק טוק בארה”ב הגיע ל-2.4 מיליון דולר

טיק טוק בקמפיין אגרסיבי על המשך פעילותה בארה"ב. רק בחודש שעבר בית הנבחרים אישר את הצעת החוק שתאסור על השימוש באפליקציה במדינה, ההחלטה עכשיו נמצאת בידיים של הסנאט

תומכי TikTok הפגינו מחוץ לקפיטול בזמן הצבעת בית הנבחרים על החוק בחודש מרץ | צילום: רויטרס

170 מיליון משתמשים אמריקאים ייחסמו? הסנאט האמריקני חזר היום לעבודה בגבעת הקפיטול, ובטיק טוק החליטו לא להמתין עד שיחל בדיונים על החוק ולהעלות הילוך עם קמפיין אגרסיבי נגד אישורו הסופי, מה שעלול להוביל לאיסור כלל ארצי על TikTok. האפליקציה הוציאה יותר מ-2.4 מיליון דולר על הזמנות עתידיות לפרסום מודעות, כך לפי AdImpact.

לפני כחודש, בית הנבחרים של ארה”ב אישר ברוב של מעל שני שליש את הצעת החוק “הגנה על אמריקאים מפני יישומים מבוקרים של יריב זר”, שתאסור על השימוש באפליקציית טיקטוק במדינה. החוק אומר כי לחברת האם הסינית, ByteDance, תהיה חצי שנה למכור את טיק טוק לחברה שהיא לא-סינית, או להתמודד עם חסימה על פעילותה בארה”ב. הצעת החוק זכתה לתמיכה דו-מפלגתית רחבה, עם 362 תומכים לעומת 65 מתנגדים בלבד.

כחלק מהקמפיין, טיק טוק קידמה את ההאשטאג KeepTikTok#, בצירוף מודעות מציגות המלצות של בעלי עסקים אמריקאים המשתמשים באפליקציית שיתופי הווידאו הפופולרית. עוד בקמפיין ניתן לראות בעל עסק מסתכל למצלמה ואומר: “טיק טוק אפשרה לי ולמשפחתי לחלוק את הפרנסה שלנו עם כולכם”.

“אנחנו חושבים שהציבור הרחב צריך לדעת שהממשלה מנסה לרמוס את זכויות חופש הביטוי של 170 מיליון אמריקאים ולהרוס 7 מיליון עסקים קטנים ברחבי הארץ”, כך דובר טיק טוק מסר ל-Market Watch.

תיחסם לשימוש? כנראה לא לפני הבחירות, טיק טוק | צילום: שאטרסטוק

מעבר למסע הפרסום האחרון, חברת האם של טיק טוק, ByteDance הגדילה את הוצאותיה על לובינג בוושינגטון, אם כי ההוצאות שלה לרבעון הראשון של השנה לא צפויות להיחשף עד מאוחר יותר החודש. ByteDance הוציאה לפחות 8.7 מיליון דולר ב-2023, לעומת פחות מ-5 מיליון דולר ב-2022 וגם ב-2021, ורק 2.6 מיליון דולר ב-2020, לפי נתוני OpenSecrets.

מחוקקים רבים בארה”ב תומכים בהצעת החוק שטוענים כי האפליקציה מהווה איום על הביטחון הלאומי והעלו חששות לגבי פרטיות הנתונים. גם הורים אמריקאים רבים הביעו דאגה ותומכים בחוק, הם מימנו מודעות פרסום, כאשר קבוצה אחת בשם “קואליציית ההורים האמריקאית” כתבה: “תפסיק עם הרעל – תפסיק עם TikTok.”

חלק מהאנליסטים ממשיכים לצמצם את הסיכויים של הצעת החוק לעבור בסנאט, ורובם שום דבר לא יעבור לפני הבחירות בנובמבר. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן