חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חמאס ממן את ההפגנות באוניברסיטת קולומביה ב-3 מיליון דולר בשנה

דיווח שמפרסם ה"דיילי מייל" הבריטי אתמול, חושף כי קבוצת המחאה הפרו-פלסטינית SJP באוניברסיטת קולומביה קיבלה מיליונים מארגוני צדקה הקשורים לארגון הטרור חמאס • דו"ח ISGAP טוען שהקבוצה "הפכה לרשת יעילה וממומנת היטב לארגון הפגנות ברחבי ארה"ב"

המאהל באוניברסיטת קולומביה | צילום: רויטרס

אחת מקבוצות הסטודנטים הפרו-פלסטינית שעומדת מאחורי ההפגנות באוניברסיטת קולומביה קיבלה מימון של “למעלה מ-3 מיליון דולר” בשנה מ”ארגוני צדקה” הקשורים לחמאס, כך לפי פרסום של ה”דיילי מייל” הבריטי. 

הדו”ח החדש של צוות החשיבה המכון לחקר האנטישמיות והמדיניות העולמית (ISGAP), חושף שקבוצת המחאה – Students for Justice in Palestine (SJP) – קיבלה מיליונים מכמה ארגוני צדקה עם קשרים לכאורה לארגון הטרור חמאס.

הדו”ח, עליו מדווחים ב”דיילי מייל” הצביע גם על הצהרות פרו-חמאס, קריאות וכרזות של מפגינים, וקבע כי ההפגנה חצתה את הגבול מביקורת על מדינת ישראל לאנטישמיות עיוורת.

מנכ”ל המכון לחקר אנטישמיות גלובלית ומדיניות (ISGAP), ד”ר צ’ארלס סמול, אמר לעיתון כי “זה מוצג כתנועת שלום, שיש יהודים מעורבים, שזה לא אנטישמי. אבל כשאנשים קוראים ‘globalize the intifada’ זה מאוד ברור”.

בדו”ח נטען ש-SJP הפכה לרשת יעילה וממומנת היטב לארגון הפגנות ברחבי הארץ, אך כישלונה להירשם כארגון צדקה או כארגון רשמי הותיר את מקורות המימון והפעולות שלה עכורים ובלתי מוסדרים.

מחאות פרו-פלסטיניות מחוץ לאוניברסיטת קולומביה, נובמבר 2023 | צילום: שאטרסטוק

מה שהם מצאו היה זרימה משולבת של יותר מ-3 מיליון דולר בשנה שהועברו לסניפי הקמפוס, שהגיעו מקבוצת ארגוני צדקה, שלחלקם יש קשרים לכאורה לחמאס. העמותות המממנות את SJP כוללות את קואליציית Westchester People’s Action Coalition (WESPAC), Tides, American Muslims for Palestine (AMP), ארגון האם שלה Americans for Justice in Palestine (AJP), וקול יהודי לשלום (JVP).

הדו”ח של ISGAP אמר של-SJP יש את הקשרים הפיננסיים הקרובים ביותר עם WESPAC, הפועלת כ”נותנת חסות” לארגון, ומנתבת תרומות ללא מס דרך חשבונותיה לסניפי SJP. הדו”ח הצביע על אותיות קטנות בדף תרומה של אתר SJP שבו נכתב שהכסף “הולך ל-WESPAC Foundation Inc.”

הדו”ח אמר ש-SJP מקבלת גם סיוע ארגוני נרחב מ-American Muslims for Palestine (AMP), מלכ”ר שנחקר על ידי התובע הכללי של וירג’יניה, והואשם בהיותו גלגול של ארגון צדקה שנמצא אחראי למימון ארגון הטרור חמאס.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה