חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סעודיה בדרך להנפקת מניות ארמקו ב-11.2 מיליארד דולר

ערב הסעודית עומדת לגייס יותר מ-11.2 מיליארד דולר ממכירת מניות של ענקית הנפט "ארמקו" שצפויה להניב מזומנים לצורך ביצוע מדיניותו של יורש העצר, בן סלמאן - "חזון 2030" • המכירה צפויה להתבצע עם פתיחת השווקים הבאה ביום ראשון

ארמקו הסעודית | צילום: שאטרסטוק

ערב הסעודית צפויה לגייס יותר מ-11.2 מיליארד דולר מהנפקת המניות בענקית הנפט ארמקו שבשליטת המדינה, המכונה גם “היהלום שבכתר”, לאחר שהמניה תומחרה בקצה התחתון של הטווח הצפוי שלה.

החברה הודיעה ביום שישי שהיא תתמחר את 1.545 מיליארד המניות המוצעות במחיר של 27.25 ריאל סעודי (7.27 דולר) ליחידה, כשהמכירה צפויה להתבצע עם פתיחת השווקים הבאה ביום ראשון. טווח של בין 26.70 ל-29 ריאל סעודי למניה הונפק בשיווק הראשוני של החברה.

החלטת התמחור הוכרזה כאשר מחירי הנפט העולמיים נפגעו מתחזית ביקוש לא ודאית למרות העלייה העונתית האופיינית בצריכת הבנזין במהלך הקיץ. גם הארגון רב ההשפעה של מדינות ייצוא הנפט ובעלות בריתו הודיעו ב-2 ביוני כי הם מאריכים קיצוצים באספקה. ממשלת סעודיה משמשת כבעלת המניות העיקרית של החברה עם יותר מ-82% ממניותיה וקרן ההשקעות הציבורית במדינה מחזיקה ב-16%מהמניות.

במקום להיסחר כמו מניית צמיחה, ארמקו נסחרת יותר כמו אג”ח מה שיכול להפוך את מניית הנפט הסעודית למפתה עבור משקיעים המעוניינים ליהנות מהביקוש לנפט מבלי להתמודד עם התנודתיות. עם זאת, זה אומר גם שהמשקיעים לא ייהנו מעליית ערך משמעותית.

ההכנסות ממכירת המניות האחרונה יספקו הקלה נחוצה מאוד לממשלת סעודיה שעובדת בימים אלה על תוכנית “Vision 2030″, המבקשת להסיט את ערב הסעודית מהסתמכות על הכנסות נפט, מדיניות הדגל של יורש העצר והמנהיג, מוחמד בן סלמאן. עם זאת, התוכנית מגיעה עם תג מחיר גבוה, שכן רק אחד מהמיזמים בחסותה, העיר העתידנית Neom, מוערך בעלות של כ-500 מיליארד דולר.

עיר חדשה בתוך גורדי שחקים: סעודיה מתכננת את הפרויקט הענק בעולם

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן