חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סטארטאפ הבינה המלאכותית של אילון מאסק מתקרב לשווי של כ-18 מיליארד דולר

סטארט-אפ הבינה המלאכותית של אילון מאסק X.AI, צפוי להשלים כבר השבוע סבב גיוס שמוערך ב-6 מיליארד דולר לפי שווי של כ-18 מיליארד דולר, כך לפי דיווח ברשת בלומברג

אילון מאסק | צילום: שאטרסטוק

מרוץ החימוש ל-AI: סטארט-אפ הבינה המלאכותית של אילון מאסק X.AI קרוב לסגירת סבב גיוס שערכה החברה ב-18 מיליארד דולר, כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג אתמול (חמישי). הכספים האלו ישרתו את מאסק אל מול OpenAI ו-Anthropic וכן להתחרות מצד ענקיות ביג טק כמו מטא, מיקרוסופט וגוגל.

דיווחים קודמים של אתר TechCrunch ו-The Information מצביעים על כך שסטארט-אפ הבינה המלאכותית של מאסק מגייס 6 מיליארד דולר לפי שווי של כ-18 מיליארד דולר, עלייה מדיווחים על עסקה בשווי של כ-3 מיליארד דולר לפי שווי של 15 מיליארד דולר. 

על פי הדיווחים, סבב הגיוס של הסטראטאפ מדגיש את הרקורד המוצלח של מאסק מחברת טסלה ו-SpaceX, כמו גם את היתרונות הפוטנציאליים של שימוש בנתונים מ-X למטרות הדרכה. אבטחת נתונים איכותיים נתפסת כמרכזית בפיתוח צ’אטבוטים חזקים של AI, תחום שבו X.AI שואפת להגיע לליגה של הגדולים.

הצ’אטבוט גרוק של אילון מאסק | צילום: שאטרסטוק

בנובמבר, X.AI חשפה את הצ’אטבוט Grok, הממותג כחלופה ל-ChatGPT (שמכונה גם “TruthGPT”). המימון יעזור להאיץ את המאמצים להתאים את גרוק לביצועים של מובילי בינה מלאכותית כמו GPT של OpenAI, Llama של מטא, Claude של אנתרופיק ו-Gemini של גוגל.

מאסק הכריז על X.AI לפני כשנה במטרה “להבין את הטבע האמיתי של היקום”. המיליארדר אמר שהוא רוצה לבנות חברה שתתחרה במנהיגי התעשייה כמו DeepMind של גוגל ויצרנית ChatGPT OpenAI. מאסק היה מייסד שותף ותומך מוקדם ב-OpenAI, אך עזב את החברה – לכאורה בעקבות ניסיון השתלטות כושל וניגודי עניינים – וכעת מסוכסך בפומבי עם המנכ”ל והמייסד השותף סם אלטמן.

מאסק האשים את החברה ואת אלטמן על כך שהם מחפשים רווח על פני בטיחות בינה מלאכותית, אף תובע את OpenAI על כך שוויתרו לכאורה על המטרה המקורית שלהם לפתח בינה כללית מלאכותית בקוד פתוח ש”תועיל לאנושות” לטובת מקסום רווחים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה